Vés al contingut

Qui som

Som una entitat sense ànim de lucre que, des de fa més de 55 anys, treballem per brindar oportunitats a persones que es troben en situacions de vulnerabilitat.

Cada any acompanyem a més de 54.000 persones a Espanya i més de 8.000 a l'Amèrica Llatina.

Missió

Construïm una societat més justa, solidària i inclusiva en la qual s'accepti la diversitat com un valor i on cada persona pugui desenvolupar el seu projecte de vida.

Creiem en la capacitat de canvi de cada persona i ens comprometem amb les que són més vulnerables des de la proximitat i l'acompanyament.

Visió

Fundació Adsis ha generat les condicions necessàries per a la projecció futura de la seva cultura organizativa en un context de canvi, ha enfortit la implicació de col·lectius interns, incorporat elements d'innovació social i transformació digital, i establert aliances per generar nous projectes i una major sostenibilitat.

Valors

Centralitat de la persona

Creiem en la persona i en tot el seu potencial. El respecte a la dignitat humana i el suport al desenvolupament integral de cada dona i home són part de la nostra identitat.

Fraternitat

Promovem la fraternitat com un estil de relació basat en l'acceptació incondicional de les persones afavorint el diàleg, la confiança i el compromís.

Utopia transformadora

Treballem per un món sostenible, solidari i equitatiu, des de la transformació social local.

Participació

Impulsem la corresponsabilitat de cada persona en els processos de canvi individuals i col·lectius, i les formes de col·laboració basades en el treball en equip i en xarxa.

Igualtat

Treballem contra qualsevol tipus de discriminació o violència, i promovem la igualtat d'oportunitats i de tracte entre dones i homes en tots els àmbits.

Transparència

Mostrem el que som i fem, i comuniquem amb claredat el que és rellevant de la nostra activitat i gestió.

El nostre equip

La nostra tasca té un gran impacte gràcies a l'esforç d'un equip compromès conformat per més de 400 persones contractades i més de 700 voluntàries.

La nostra Història

Fundació Adsis va ser creada el 1996 pel moviment de Comunitats Adsis, a partir de la seva vivència cristiana i el seu compromís amb els pobres, que venia desenvolupant des dels anys seixanta. Es constitueix amb la finalitat de millorar la seva presència i actuació davant situacions d'injustícia, pobresa i exclusió. És una organització oberta a la participació d'aquelles persones que, des de diverses idees o creences, s'identifiquen i comprometen amb la seva missió i els seus valors.

Aquesta acció social Adsis s’ha anat organitzant de diferents maneres al llarg del temps a les ciutats on Adsis és present. Primerament, amb les experiències de voluntariat i centres juvenils de temps lliure, a través d’associacions civils locals que es van consolidar durant els anys vuitanta i, posteriorment, amb la creació d’estructures de coordinació i treball conjunt, com ara la Federació Estatal de Serveis i Iniciativa Social.

Adsis fomenta diversos programes amb la finalitat de donar resposta a les necessitats de les persones i grups en risc d’exclusió social, com ara la promoció de minories ètniques, la inserció social i laboral de persones en risc d’exclusió, la integració d’immigrants, la promoció del voluntariat social, l’educació en valors de joves, la cooperació al desenvolupament i el comerc just.

Finalment, el 16 d’abril de 1996 es va crear Fundació Adsis com a entitat amb caràcter benèfic assistencial. És una fundació amb ànima associativa, atès que integra tota l’experiència de cadascuna de les associacions Adsis per construir estratègies locals i globals de manera conjunta.

Treballem en xarxa

Coordinadores, plataformes i xarxes de les que forma part actualment Fundació Adsis

Información actualizada en marzo de 2023