Vés al contingut
Cartel 3 años justos

3 Años Justos

11/2020 - Estatal

El comerç just com a millora de vida de famílies pageses a l'Equador.

El documental de Fundació Adsis mostra l'abans i el després de dues famílies conreadores de cacau després de 3 anys participant en el seu projecte impulsat per Fundació “La Caixa”

Dues famílies, 3 anys, una evolució. El documental 3 años justos, dirigit per Marc Juan i Pere Llibre, relata els progressos de dues famílies productores de cacau a l'Equador. Ambdues han participat al projecte de producció i comercialització sostenible que Fundació Adsis va dur a terme en terreny juntament amb Fundación Maquita i amb el suport de Fundació “La Caixa”.

Aquestes famílies no ho han tingut gens fàcil. Viuen a les províncies de Esmeraldas i Manabí, en petites finques de subsistència en les quals conreen el seu preuat producte autòcton: el cacau. La mala ubicació, els escassos rendiments i la manca de coneixements necessaris dificultaven la seva sortida comercial. El projecte ha generat un impuls i un estímul per a les associacions pageses equatorianes, millorant el seu dia a dia a través del treball comunitari i adaptant els seus negocis familiars als estàndards de l'economia social i solidària.

a

Durant aquests tres anys d'intervenció, s'ha treballat atenent les necessitats econòmiques i socials de la població i de la zona. El reforç i millora dels mitjans de vida agrícola, particularment de la producció de cacau, han estat l'eix, amb la igualtat d'oportunitats per a dones i homes potenciada a través d'un enfocament de gènere de manera transversal. S'han realitzat formacions per a l'enfortiment de competències tècniques, socials i comercials. També s'han implementat les tecnologies apropiades, tenint en compte la biodiversitat i la convivència. I s'ha treballat en el marc de l'Economia Social i Solidària per a enfortir el teixit social al voltant del desenvolupament integral sostenible, amb especial atenció a les emprenedories comunitàries i la dinamització de l'economia local en zones rurals.

El projecte també ha reforçat la conscienciació sobre la importància del Comerç Just. Fundació Adsis impulsa, a través del seu programa Equimercado, el consum responsable a través de la distribució de productes d'alimentació ecològica i cosmètica natural, procedents de productors de Sudamèrica, Àfrica i Àsia.

Descubre sus historias

VEURE EL DOCUMENTAL