Vés al contingut

Acte del X Aniversari del programa CaixaProinfància a Barcelona

09/2023 - Barcelona

"

El programa CaixaProinfància de l'Obra Social La Caixa ha complert una dècada i ha atès més de 85.000 menors i a 52.875 famílies en situació de vulnerabilitat de la província de Barcelona. Al llarg d'aquests 10 anys, el programa ha treballat amb 118 entitats socials, entre les quals es troba Fundació Adsis com a coordinadora, referent i prestadora del projecte en els barris d'Horta-Guinardó, Gòtic, Barceloneta, Sant Pere, Santa Caterina i la Ribera a Barcelona. L'objectiu és "trencar el cercle de la pobresa" i evitar que es transmeti de pares a fills i filles.

El programa posa l'accent en l'educació per aconseguir que les noves generacions tinguin més oportunitats de futur. Aquesta iniciativa ha donat suport a 282.991 nens i nenes, i a les 165.107 famílies en risc d'exclusió, segons ha assegurat aquest dimarts Marc Simón, subdirector general de programes socials de la Fundació Bancària La Caixa.

El passat dimarts 19 de juny vam acudir a l'acte de celebració que Fundació Bancària La Caixa va organitzar a Barcelona amb motiu del X aniversari de CaixaProinfància de l'Obra Social La Caixa. Es respirava un ambient d'alegria pel camí recorregut, que es va celebrar amb molta il·lusió per part dels i les joves i de les famílies premiades. Van rebre diversos reconeixements en la categoria de superació personal i apoderament de la família.

En el cas de Fundació Adsis, van ser premiades Anggie Bibiana Castro Mora, Soraya Chabou Zahidi i Joana Yovanny Tejeda Guerrero. Joana Tejada és una de les mares que participa en el projecte 'Els berenars' del centre obert del Carmel, i va expressar que "el truc està en donar molt d'amor, atenció, comprensió i dir-li al teu fill que estàs allà, al seu costat ". Aquesta seria la recepta per als nostres i les nostres joves, que lluiten dia a dia per superar-se i aconseguir el seu somni: ser les persones que volen ser.

"