Vés al contingut

Engeguem motors amb el projecte ImpACT

09/2023 - Barcelona

Amb l’inici de curs comencem un nou any amb els projectes d’Educació per la Justícia Global de la Fundació Adsis. Aquest curs, després d’un any sense haver-lo pogut fer, hem reprès el projecte d’impACT. La temàtica del qual és el consum (crític, responsable i solidari) com a eina per la transformació social, posant especial atenció en el dret a migrar i la justícia de gènere.

El projecte l’estem desenvolupant a l’institut Vall d’Hebron i a l'institut Ferran Tallada. En el primer, ho estem fent amb dos PFIs; el d’Auxiliar en Imatge Personal i el d’Auxiliar d’activitats esportives. I amb el Cicle Formatiu de Grau Bàsic de Perruqueria i Estètica. I a l’institut Ferran Tallada estem implementant el projecte en dos grups de matí i tarda del Cicle Formatiu de Grau Mitjà d’Atenció a Persones en Situació de Dependència.

Hem començat fent una visita a la Fundació Formació i Treball, al projecte de Roba Amiga. On ens han ensenyat què fan amb tota la roba de segona mà que reben, i la raó per la qual ho fan. A més a més, hem fet un taller on, a través de diferents bosses temàtiques (roba, esports, cosmètica i sucre), hem anat descobrint l’origen d’allò que consumim, la manera com es produeix i l’impacte social i mediambiental que té.

Així doncs, hem après més en profunditat l’impacte que té en el planeta allò que consumim, per a partir d’ara veure quines accions podem emprendre a col·lectivament i individualment per transformar aquestes situacions injustes. Us anirem informant de les accions transformadores a través del consum que desenvolupem.

Aquest projecte compta amb el suport de l’Ajuntament de Barcelona.