Vés al contingut

Fundació Adsis presenta el llibre “Contes Viatgers 1” creat entre escoles de Barcelona i Filipines

09/2023 - Barcelona

El 17 d’octubre va tenir lloc a l’auditori de l’Espai Calàbria 66 l’acte de presentació del llibre “Contes Viatgers 1” elaborat amb l’intercanvi d’escoles de Barcelona i Manila (Filipines), en el marc del projecte ‘Mots Viatgers’.

“Mots Viatgers” és un projecte d’intercanvi entre escoles de Barcelona i Filipines, en reciprocitat, que vol apropar dos mons llunyans treballant sota el mateix eix temàtic: “la justiciaambiental”, a través de la creació i la dramatització de contes viatgers elaborats conjuntament posant en valor les diferents llengües i cultures.

A través del treball en xarxa, Fundació Adsis, l’AMPA de l’escola Aldana, el Consorci d’Educació de Barcelona i Casa Àsia van promoure el projecte, en el qual hi van participar dos centres educatius de Barcelona i dos de Manila: Escola Aldana, Laren School, Institut Escola Elisabets i Temple Hill International School. D’aquest treball cooperatiu en va sorgir “Contes Viatgers 1”, un recull de contes fruit d’un procés compartit.

Després d'aparellar a dues escoles, una de cada país, cada centre va triar un tema mediambiental i va elaborar la introducció i el nus d'una història. El desenllaç de la mateixa el va crear l'alumnat de l'escola de l'altre país, creant, d'aquesta manera histories que creuen davanteres i uneixen cultures.

Podeu veure tot el procés de “Mots Viatgers” a motsviatgersfilipinesbcn.blogspot.com