Vés al contingut

Finalitza amb èxit la primera FPO Dual de Comerç de Fundació Adsis

09/2023 - Barcelona

Aquest mes de març Fundació Adsis a Barcelona ha finalitzat la primera FPO Dual de Comerç en la que 14 joves en situació de vulnerabilitat han compaginat formació i feina en el sector del retail durant un any.

Per celebrar-ho, s’ha organitzat un acte de clausura en el que hi ha participat el jovent que ha realitzat el programa formatiu, l’equip de Fundació Adsis i representants de l’empresa col·laboradora Tendam.

FPO Dual per a joves en situació de vulnerabilitat

Aquesta ha sigut una de les primeres experiències d’FPO Dual dirigida específicament a joves en risc d’exclusió que ha promogut el Servei d’Ocupació de Catalunya (SOC) i ha demostrat ser una gran oportunitat, tant per a l’alumnat com per a l’empresa col·laboradora. En aquest cas, la formació s’ha realitzat conjuntament amb l’empresa de moda Tendam, que ha contractat els i les joves a diverses botigues de les marques Springfield, Cortefiel i Woman’s Secret de l’àrea metropolitana de Barcelona sota un contracte de formació i aprenentatge.

Així doncs, durant l’últim any, els 14 joves participants han realitzat un itinerari mixt combinant la formació a l’aula, proporcionada per Formació i Treball, amb l’aprenentatge al mateix lloc de feina.

El procés de selecció i l’acompanyament, les claus de l’exit

Una de les claus de l’èxit d’aquesta FPO Dual en Comerç, en la que el 99% de l’alumnat ha finalitzat l’itinerari, ha sigut un procés de selecció acurat on l’actitud, el compromís i la predisposició per la formació es van tenir molt en compte.

L’altre ha estat l’acompanyament individualitzat proporcionat per l’equip de Fundació Adsis. I és que cal tenir en compte que molts dels i les joves que han participat a la formació no havien acabat l’ESO i no tenien hàbits d’estudi. Aquest ha sigut, precisament, un dels aspectes que es van treballar a través de la tutora de la formació, una figura que, a més, ha proporcionat un acompanyament més personalitzat a tot l’alumnat durant el curs.

Una oportunitat professionalizadora i d’apoderament

Este acompañamiento individualizado ha sido uno de los puntos más valorados por el alumnado, junto con el hecho de haber tenido un contrato de trabajo y un sueldo durante la formación que les ha dado la oportunidad, en algunos casos, de poder emanciparse. La experiencia laboral y el Certificado de Profesionalidad Nivel 1 en Comercio que han obtenido estos jóvenes les abre las puertas a nuevas oportunidades profesionales.