Vés al contingut

BESTALDE: 25 ANYS D’EXPERIÈNCIES SOLIDÀRIES

09/2023 - Bizkaia

Ahir vam celebrar, al Centro Integral de Atención a Mayores San Prudencio, l’acte de celebració del 25è aniversari de les Experiències Solidàries de la Fundació Adsis-Bestalde, en les quals cada any hi participen persones privades de llibertat i joves voluntaris i voluntàries de la Fundació.

A l’acte van assistir l’alcalde, Gorka Urtaran –que va presidir la celebració-, amb el regidor de Polítiques Socials i Salut Pública, Peio López de Munain, i altres regidors i representants institucionals, així com membres de la Fundació Adsis-Bestalde.

La Fundació Adsis, mitjançant el nostre programa Bestalde, ha realitzat Experiències Solidàries amb el CIAM de San Prudencio de Vitòria durant 25 anys, en col·laboració tant amb l’ajuntament de Vitòria, com amb la Diputació i el Govern Bascs.

Són experiències altament positives per a totes les persones participants, tant pel valor terapèutic que aporta a les persones privades de llibertat, com per les conseqüències que té en la gent gran amb la que conviuen.

La finalitat del present projecte és que les persones privades de llibertat realitzin un procés d’acompanyament a la llibertat des de la solidaritat, des de l’autoestima, des de el fet de sentir-se útils i que esdevinguin agents transformadors juntament amb la gent gran de la residencia San Prudencio.

Alt

El voluntariat i l’equip de professionals que participen cada any aquestes jornades, van comentar en l’acte de celebració del seu 25è aniversari, que es tracta d’una experiència única, basada en el recolzament mutu, en la capacitat d’integració i d’intercanviar amor  i afecte entre dos mons tan diferents i, alhora, tan iguals.