Vés al contingut
Diversas estanterías y mesas con ropa expuesta

“Roba Solidària”, un projecte per a la formació i la reutilització

04/2024 - Barcelona

L'alumnat del PFI de Comerç i atenció al client de Fundació Adsis a Barcelona ha creat una botiga de roba que permet als i les joves posar a prova els coneixements adquirits alhora que impulsen un projecte solidari.

“Roba solidària” és una botiga pop-up que va néixer el 2023 de la mà dels i les alumnes del PFI de Comerç i atenció al client. Es tracta d'una iniciativa educativa que els ajuda, de manera pràctica, atractiva i motivadora, en l'aprenentatge de les competències tècniques del sector del comerç i del retail.

I és que els i les joves són els encarregats de gestionar tot el projecte, des de la creació de mobiliari, penjadors, etiquetatge, captació i triatge de la roba fins a la posada a punt i venda, així com el procés de emmagatzematge i control d'estoc. Una feina que permet viure de primera mà tots els processos que es desenvolupen en una botiga i que es fa de manera col·laborativa entre tot el grup. Tenint sempre en compte la generació del mínim impacte mediambiental possible. I és que aquest projecte també vol transmetre la importància de l'economia circular com a eix estratègic per a reduir l'impacte que la indústria tèxtil té en el nostre entorn.

Una botiga solidària que uneix el barri

La primera experiència de la botiga “Roba Solidària” va ser durant les festes de Nadal de l’any passat i es va instal·lar al Centre Cívic “La Barraca del Carmel”, on Fundació Adsis a Barcelona realitza part de les seves activitats. En aquesta ocasió veïns i veïnes i diverses marques de roba es van mobilitzar per a donar les peces de segona mà o restes d'estoc que els i les joves van exposar i van vendre.

La iniciativa va tenir molt bona acollida al barri i va propiciar, a més, una col·laboració amb el grup de costura MUVAS, que va transformar algunes de les peces de roba en bosses reutilitzables. Sens dubte va ser tot un èxit que s'espera repetir aquesta primavera amb un nou espai de “Roba Solidària”, aquesta vegada, en format de botiga itinerant.