Vés al contingut
Imatge de la paradeta solidària del projecte Implica't de Fundació Adsis

IMPLICA'T

Proyecto perteneciente al programa: Educación en valores

Hem impulsat aquest projecte des de l'any 2011 fins al 2018, de la mà d'instituts i centres educatius dels Districtes Horta-Guinardó i Nou Barris: «Francisco de Goya», «Manuel Carrasco i Formiguera», «Narcís Monturiol» i «Vall d'Hebron».

Després de prendre consciència de com funciona el món globalment, els i les joves han assumit el repte d'aconseguir finançar un projecte. Els últims 4 anys, han donat suport a l'ONG ‘Cultivant Vida’ en la creació d'horts comunitaris gestionats per la població local, en diversos punts de l'interior de Gàmbia. A més a més, els pous de l'hort han apropat l'aigua a les comunitats per a altres usos. Ha estat una iniciativa de nutrició i salut comunitària per reduir la mortalitat.

Els i les joves que han assumit aquest repte cada any s’han posat en marxa, organitzats en grups, i han realitzat infinitat d’activitats solidàries: paradetes per Carnestoltes, esmorzars solidaris, venda de roses per Sant Jordi, venda d'artesanies gambianes, cinema solidari, paradeta de venda de plantes ecològiques, cinema a l'aire lliure, cinema solidari de suspens, i moltes més...

Exemple d'activitat:  “Al Guinardó, consum responsable per Nadal”.

A més a més, un bon grup de joves (GPS) que van voler continuar aportant i transformant el seu entorn, després de participar a l’Implica’t, han fet moltes activitats solidàries: organització de la Festa de la Cooperació d'Horta-Guinardó, campanyes de «Roses contra l'oblit» en residències de gent gran, campanyes «Donem la llauna» de recollida d'aliments, campanyes «Cap infant sense joguina», voluntariat al Centre Obert infantil a l'Escola El Carmel, voluntariat al menjador social El Caliu, etc.

Tots i totes les participants, durant aquests anys, han tingut ocasió de conèixer, reflexionar i debatre molts aspectes del funcionament del món, tot sentint-se agents actius i actives de transformació. Això si: tot gaudint de cada moment de trobada i d'activitats.

Durant 2019, estan fent el projecte els i les joves alumnes de l’Institut Vall d’Hebron.

Alt

Per a més informació pots veure la memòria actualitzada del projecte que adjuntem més avall.

Centre Casc Antic
C/ Assaonadors, 20. CP. 08003. Barcelona