'UN MÓN PER IMPLICAR-SE'

09/2023 - Barcelona

Els i les estudiants de 3º d'ESO dels instituts ‘Francisco de Goya’ i ‘Vall d’Hebron’ de Barcelona, de la mà d'alguns/es dels seus professors/es i de Fundació Adsis han realitzat experiències de servei comunitari durant el curs escolar 2015-2016.
Concretament han realitzat dues campanyes diferents entorn del dret bàsic a l'alimentació que tenim totes les persones:
- La primera recollint aliments donant suport a una iniciativa de ‘Carmel Amunt’ (pla comunitari del barri El Carmel). Accions realitzades: jornada d'activitats solidàries, recollides d'aliments en supermercats i en escoles properes, videoclip de denúncia de desigualtats socials…
- La segona campanya ha consistit a donar suport a la ‘Xarxa d'Aliments de Gràcia’ (grup auto-organitzat promotor d'iniciatives alternatives). Han col·laborat en el seu hort, en la cuina comunitària, en torns de reciclatge… i també han creat un material de sensibilització i denúncia perquè aquesta organització pugui utilitzar-lo.
Tot va començar amb uns tallers molt dinàmics i concienciadors sobre la marxa del món, les desigualtats socials i la solidaritat.
Després, al mateix temps que les dues campanyes, també han fet visites actives molt reveladores: a Fundació Arrels (persones ‘sense sostre’), ginkana pel barri del Raval, a l'hort ‘Més fresques que un enciam’ de la cooperativa ‘Aixada’…
Aquest procés ha possibilitat als nois/as aprendre moltes coses i d'una altra manera: actuant i donant resposta a necessitats d'altres persones; també s'han adonat de la utilitat de moltes coses que estudien en l'institut, aplicant-les a la vida real; però sobretot han pres consciència que poden aportar moltes coses a la societat.
Aquest projecte ha estat possible amb el suport de l'Ajuntament de Barcelona.
Per a més informació pots veure la memòria d'activitats, amb imatges de molts dels moments.