Vés al contingut

‘Sueños Despiertos”, una exposició sobre joves migrants que es mou en “guagua”

09/2023 - Canarias

Amb la finalitat de promoure la convivència i defensar el valor de la diversitat, neix ‘Sueños Despiertos” una iniciativa pels drets de les persones migrants impulsada per Fundació Adsis, amb la col·laboració de l’empresa Guaguas Municipales de Las Palmas de Gran Canaria. ‘Sueños Despiertos’ es materialitza en una guagua que circularà per Las Palmas de Gran Canaria exhibint una exposició fotogràfica itinerant que comparteix en primera persona els somnis, reflexions i il·lusions de joves migrants.

Els protagonistes de la campanya són 15 joves del Projecte d'Alfabetització MERAKI de Fundació Adsis que revelen les seves vivències i il·lusions, tenint en compte el seu camí migratori personal i el seu procés d'integració en una nova cultura. Es tracta de joves que han viscut realitats molt complexes i que tenen en comú la superació d'obstacles amb la finalitat de construir els seus projectes de vida. “Arribar amb vida a Canàries després de més de deu dies en pastera ja va ser un somni complert. Ara només vull tenir una vida normal”, són alguns de les reflexions que es comparteixen en l'exposició.

‘Sueños Despiertos’ s'inaugura el Dia d'Àfrica

Aquest dimecres 25 de maig, coincidint amb el Dia d'Àfrica, Fundació Adsis i Guaguas Municipales han presentat ‘Sueños Despiertos’ amb l'objectiu de conscienciar i sensibilitzar en un context en el qual el racisme i la xenofòbia continuen vigents en el nostre dia a dia. L'exposició circularà a bord d'una guagua durant els pròxims mesos per diferents línies i rutes de la ciutat.

El vehicle que acull l'exposició s'ha inaugurat al Parc Santa Catalina, en un esdeveniment que ha donat a conèixer la campanya i ha comptat amb la presència dels seus protagonistes. “Amb aquesta campanya volem donar les gràcies als canaris i canàries per deixar-nos complir els nostres somnis en aquesta terra”, van expressar Mohammed i Khali, dos dels joves participants del Projecte MERAKI.

La inauguració de l'exposició itinerant ha estat a càrrec del regidor de Mobilitat de Las Palmas de Gran Canaria i president de Guaguas Municipales, José Eduardo Ramírez, i la responsable del Projecte MERAKI de Fundació Adsis, Abrah Suárez. ‘Sueños Despiertos” també ha comptat amb la col·laboració de Sonia Håkansson, de l'Agència de Màrqueting Digital Alegando, i de la marca de roba Sul Magassouba.