Vés al contingut

Trencant les cadenes de la violència de gènere

03/2017 - Araba

El passat mes de febrer, Vitòria - Gasteiz va omplir els seus carrers de samarretes de color morat i balls a ritme de denúncia. La iniciativa "One Billion Rising" va ser organitzada per VDay, una organització que busca establir una connexió entre l'amor i el respecte cap a les dones i la fi de la violència contra elles. En el nom, la "V" ve de "Sant Valentí", "vagina" i "victòria" i se celebra el 14 de febrer.
Cada any, en aquestes dates i en diferents llocs del planeta, grups de voluntaris  i voluntàries surten als carrers amb l'objectiu de recaptar fons per a programes que combaten la violència contra les dones i les nenes, incloent refugis per a les víctimes de violència domèstica i centres de suport per a les víctimes de violació sexual.
Fundació Adsis es va sumar aquest any ballant al costat de les organitzacions Africanista Manuel Iradier i Medicus Mundi Araba a la plaça General Lloma de Vitòria - Gasteiz la cançó "Break the Chain" (Trenca la cadena), creada a propòsit de la campanya per diferents persones del món de la música i el ball.
Fins a la data, el projecte de Vday ha recaptat més de 40 milions de dòlars i facilitat l'educació a milions de persones sobre la violència domèstica i els esforços per eliminar-la. Així mateix, ha ajudat a fundar més de 5.000 programes comunitaris i refugis a Kenia, Egipte i l'Iraq.

Més informació sobre la campanya: http://www.onebillionrising.org/

Más información sobre la campaña: http://www.onebillionrising.org/