Vés al contingut

"Vam pensar que era molt important donar suport a totes les persones que necessiten una oportunitat quan es troben aquí"

10/2017 - Barcelona

Em dic Lluís, i sóc soci-director d'AUDITIA Audit, Tax and Advisory, empresa que assessora i audita companyies i entitats sense finalitats lucratives entre les que es troba Fundació Adsis. També sóc cofundador de Capitalismo Consciente, una fundació que té per objectiu promoure organitzacions més conscients i orientades als éssers humans. En les meves estones lliures, nedo. Al costat de diversos companys he creuat l'Estret de Gibraltar en benefici de Fundació Adsis.

Lluís, com s'us acut la "bogeria" de voler creuar l'Estret de Gibraltar nedant?

És una decisió que no sorgeix del no-res, sinó que es va gestant a poc a poc. Primer participes en reptes més petits, el teu entrenador et diu que estàs preparat per a una aventura com aquesta, i de sobte et sents llest. I ho fas. Nedar és una de les meves passions.

I per què en benefici d'una causa social?

Doncs perquè sé que sóc un afortunat de poder decidir que vull creuar l'Estret de Gibraltar, d'Europa a Àfrica, nedant, com a repte personal, amb una embarcació seguint-me d'aprop per si passa qualsevol cosa i amb totes les facilitats del món. Cada dia moltes persones creuen aquest mar al revés buscant una oportunitat, arriscant la seva vida i la dels seus. Que menys que dedicar-li el repte a ells i elles.

Aquest repte l'heu impulsat diverses empreses, entre la qual es troba Auditia, de la qual ets soci.

Sí, a Auditia sempre que podem donem suport a iniciatives solidàries, però el nostre objectiu no és tant donar diners per donar, si no promoure accions conjuntes amb clients i en les que s'impliquin companys del despatx. En aquesta acció en concret, del despatx, també ha participat l'Eli, una companya que també neda i que, entre d'altres accions, des del Club Natació Prat ha organitzat una jornada gràcies a la qual hem recaptat molts donatius i s'ha fet molta difusió del treball d'Adsis.

I per què Fundació Adsis?

És cert que un repte de les característiques de BraçadesxOportunitats es podria haver realitzat en benefici d'alguna entitat relacionada amb els refugiats, però vam pensar que era molt important donar suport precisament a totes les persones que, hagin arribat d'altres països o no, necessiten una oportunitat quan es troben aquí. I quan vam conèixer a l'equip de Fundació Adsis i el treball que es realitza per donar la volta a situacions de desigualtat i convertir-les en oportunitats de futur, no ens ho vam pensar dues vegades.

Què li diries a un empresari que mai ha participat en accions solidàries?

Des Auditia som fundadors de Captilalismo Consciente, una fundació que té per objectiu fer comprendre a l'empresari i a la societat en general la importància que té en qualsevol activitat econòmica la participació i implicació amb la societat. Una empresa ha de generar un impacte positiu a tots els nivells, a totes les facetes de la humanitat. Una empresa no ha de col·laborar amb una ONG perquè sí, perquè "convé", sinó que darrere hi ha d'haver un sentit, una motivació.

Moltes gràcies Lluís, Eli, Antoni i Josep per crear aquest repte i fer-ho pensant en les persones més vulnerables perquè aconsegueixin desenvolupar els seus projectes de vida. I gràcies a Gauss&Neumann, Auditia, Biovert, Guillèn Becares i Cultivar, i a totes les persones i empreses que ho heu fet possible.

Braçades X Oportunitats

El passat 1 de juliol, i després de cinc hores i mitja nedant sense parar, el Lluís, l'Eli, l'Antoni i el Josep van aconseguir creuar l'Estret de Gibraltar. Gràcies a això, han aconseguit recaptar 6.387,10 €, el que es tradueix en 2.555 hores d'estudi per als i les joves de Fundació Adsis a Barcelona. + Veure galeria de fotos.