Vés al contingut

Ens organitzem de manera assembleària

09/2023 - Barcelona

El passat dimarts 15 de gener vam celebrar l'Assemblea de Joves del Segon Trimestre del Centre Obert de Fundació Adsis, al Carmel (Barcelona). 51 joves van assistir puntualment a la cita: 18: 15h a la porta de la Biblioteca Juan Marsé.

Quan els i les joves van arribar a la sala, van trobar un adhesiu amb el seu nom i un altre adhesiu d'un color diferent, que més endavant farien servir per la dinàmica.

L'Assemblea va estar dividida en quatre parts:

La primera part va consistir en dues dinàmiques: una per trencar el gel, fomentar les relacions entre les i els joves i, una altra, per fer cohesió de grup i compartir els aspectes positius de cadascú/cadascuna i els dels i de les altres.

A la primera dinàmica ens vam asseure en una gran rotllana i vam dibuixar la persona que teníem a la nostra dreta. Aquest dibuix, posteriorment, el vam anar intercanviant per la sala i vam buscar a cada persona per fer-li una sèrie de preguntes que l'educadora havia plantejat: "Quin és el teu menjar preferit?", "Què és el que més valores en una persona? ".

La segona dinàmica va consistir en seure per grups, segons el color de l'adhesiu que ens havia tocat, i respondre preguntes sobre cadascú/cadsacuna de nosaltres.

De cada grup va sortir una persona delegada, que seria l'encarregada d’enviar per WhatsUpp les respostes de tot el grup, sense posar noms.

Aquesta dinàmica ens va servir per conèixer millor a les persones amb les que compartim espai cada dia i les infinites possibilitats i característiques que sumem entre tots i totes. També ens va servir per descobrir habilitats i hobbies que potser són compartits i no ho sabíem.

Després vam tornar al gran grup i vam reflexionar conjuntament sobre com ens havíem sentit a l'hora de fer la dinàmica.

Per tal de dur a terme la segona part de l'assemblea vam canviar d'aula, i l'equip educatiu va explicar les novetats del segon trimestre: tallers, temàtiques, etc. Un cop feta l'explicació i amb  els dubtes resolts, la Salwa i Elvis, dos joves veterans i participants del Centre Obert, van pujar a l'escenari per exposar l'avaluació de l'assemblea que ells i elles mateix@s havien dissenyat durant la setmana anterior.

En l'avaluació, Salwa i Elvis van tenir en compte ítems com la participació activa dels i les joves, la comprensió de les informacions rebudes, l'explicació i claredat per part de l'equip educatiu, etc. Per cada barem, els nois i noies anaven alçant la mà i els resultats es van recollir in situ.

Finalment, cada jove va poder votar dos tallers, com a mínim, als quals volia apuntar-se de cara a aquest nou trimestre. Ho va fer posant el seu nom en un paper i ficant-lo en unes urnes improvisades.

Alguns dels tallers que van sortir són: Cuina, Sports and Games, Cinefòrum, Futbol, Musicaly, etc.

Ara serà tasca de l'equip educatiu tancar els grups dels tallers i començar a dur-los a terme.