Vés al contingut

Comerç i solidaritat

09/2023

Els anys anteriors ja havíem constatat com experiència molt positiva l’oportunitat d’afegir-nos al projecte del Gran Recapte dels Aliments, que es duu a terme a tot Catalunya durant els mesos de novembre-desembre. Ens servia com a estratègia per treballar competències relacionades amb comerç i l’atenció al client, però també per poder afavorir una mirada crítica al nostre comerç i educar en la solidaritat i el compromís, seguint els objectius del Gran Recapte, que consisteixen en: en lluitar contra la pobresa alimentària i el malbaratament per a un món més just, participar en la reducció de l'exclusió, col·laborar en la consolidació d'un món més habitable, contribuir a l'exercici del dret a una alimentació suficient i saludable per a tot ésser humà, promoure la utilització més eficient dels recursos i contribuir al desenvolupament sostenible per a un món més net.

Aquest any, i començant la nova metodologia de treball per projectes als PFI de la Fundació Adsis, hem volgut aprofundir el recurs i donar-li una volta més, per fer un aprenentatge que pugui resultar significatiu pels nois i noies del PFI de Comerç de la Fundació Adsis, i participant en els tres moments clau del Gran Recapte, que són la recollida d’aliments, la classificació i finalment la distribució als usuaris.

Concretament el que hem anat fent ha consistit en:

• Participació al Gran Recapte dels Aliments. Ens vam dividir en dos grups per cobrir dos supermercats de Barcelona.
  • Participació al procés de selecció i classificació d’aliments al magatzem de la Zona Franca.
  • Visita al Servei d’Ajuda Fraterna de la Fundació La Vinya de l’Hospitalet de Llobregat.

[[{"fid":"14827","view_mode":"default","fields":{"format":"default","field_file_image_alt_text[und][0][value]":"Classificació d'aliments en El Gran Recapte per part de Fundació Adsis Barcelona","field_file_image_title_text[und][0][value]":"El Gran Recapte | Fundació Adsis"},"type":"media","field_deltas":{"1":{"format":"default","field_file_image_alt_text[und][0][value]":"Classificació d'aliments en El Gran Recapte per part de Fundació Adsis Barcelona","field_file_image_title_text[und][0][value]":"El Gran Recapte | Fundació Adsis"}},"attributes":{"alt":"Classificació d'aliments en El Gran Recapte per part de Fundació Adsis Barcelona","title":"El Gran Recapte | Fundació Adsis","height":"288","width":"385","style":"display: block; margin-left: auto; margin-right: auto;","class":"media-element file-default","data-delta":"1"}}]]