Brota un nou projecte a Fundació Adsis

09/2023 - Barcelona

Aquest nou curs escolar 2021-2022, vam iniciar el projecte “Veu i Brot” amb l’alumnat de tercer d’ESO de dos centres educatius de Barcelona, l’Institut Joan Brossa i l’Institut Pau Claris. Aquest projecte neix com a una proposta concreta d'Aprenentatge i Servei Comunitari (ApS) oferta per Fundació Adsis entorn al dret a una alimentació adequada. Aquesta metodologia combina l’aprenentatge de continguts, i els desenvolupament de competències i valors amb tasques de servei a la comunitat.

L’objectiu d’aquest projecte es que els i les joves participants siguin capaces de desenvolupar el seu pensament crític i adonar-se de les causes i conseqüències de diferents realitats d’injustícia global, així com  esdevenir agents actius i actives de transformació social.

En els dos centres educatius ja hem superat la fase inicial del projecte, amb tallers i dinàmiques dedicats a la sensibilització sobre el funcionament socioeconòmic del món i complementada per la investigació activa per part de l’alumnat, en el seu entorn proper.

Tallers de sensibilització inicials amb l’alumnat de L’institut Pau Claris

En aquest moment, amb l’Institut Joan Brossa ja ens anem endinsant en la fase final del projecte, on l’alumnat haurà de difondre el consum responsable de l’alimentació a través del repartiment de plantes comestibles. Mentre que amb l’Institut Pau Claris iniciem els tallers de sensibilització sobre malbaratament alimentari en el sistema de producció industrial actual.