"BASAURIKO ERREZETAK", ZURRUMURRU ARRAZISTARIK ETA XENOFOBORIK GABEKO ELKARBIZITZARAKO

09/2023 - Bizkaia

Basauriko IMFPBn sortutako sentsibilizazio-ekimena da.

Urriaren 14an, Sukaldaritza eta Jatetxe-arloko Oinarrizko LHko bigarren mailako ikasleek zurrumurruen aurkako tailer batean parte hartu zuten. Basauriko Oinarrizko LHko Udal Institutuko (Adsis Fundazioak kudeatzen du) ikasle gazteak izan ziren jardueran parte hartu zutenak, gure inguruan dauden estereotipoak eta aurreiritziak eta harremanetan duten eragin negatiboa aztertzeko.

Beraz, errealitate horri aurre egiteko eta sentsibilizatzeko asmoz, dinamika parte-hartzailea jarri zen abian, eta, horren bidez, gazteek zurrumurru arrazistarik eta xenofoborik gabeko bizikidetzaren aldeko ekintzak proposatu ahal izan zituzten sukaldaritzaren bidez.

Zehazki, Basauriko Errezetak-Recetas de Basauri izeneko ekintza bultzatu zuten, Basauriko IMFPBk bultzatutako sentsibilizazio-proiektua. Guztira 13 gaztek hartu zuten parte ekimenean, bizikidetzaren eta kulturen arteko topaketaren alde egiteko helburu nagusiarekin. Irlandako Seafood chowder, Marokoko Tajine de pollo eta Kolonbiako Papas aborrajadas izan ziren ikasleek prestatu zituzten nazioarteko hiru platerak.

SENTSIBILIZAZIOAREKIKO KONPROMISOA

2016-2017 ikasturtetik Adsis Fundazioak sentsibilizazio-ekimenak garatzen ditu Basauriko IMFPBn, Amekadik kudeatzen duen eta Basauriko Udaleko Immigrazio Arloak bultzatzen duen Umoreen aurkako estrategiarekin batera. "Zurrumurruen aurkako pintxo lehiaketak", "Zurrumurru arrazistarik gabeko espazioetarako diseinuen lehiaketa" edo "zurrumurruen aurkako maskarak" dira egin diren ekintzetako batzuk.