El projecte “Moments” coordinat per Moods, premiat als V Premis Dia Europeu de la Mediació de València

25/01/2022

El passat divendres 21 de gener es va celebrar a València el lliurament dels “V Premis Dia Europeu de la Mediació”, en els quals el projecte “Moments”, creat per l'alumnat del grup de mediació de l'IES San Vicente Ferrer de València i coordinat des del Projecte Moods de Fundació Adsis i Fundació Nous Cims, va ser guardonat amb el 1r premi en la categoria de Projecte de Mediació Escolar i Convivència.

Es tracta d'uns premis promoguts per la Secció Valenciana del GEMME España i el Punt Neutre de Mediació de València (PNPM) que tenen l'objectiu de promocionar el coneixement i ús de la mediació entre les persones joves.

“Moments”, un projecte creat per joves per a joves

El projecte guanyador es diu “Moments”, i es tracta d'un perfil d'Instagram en el qual els i les joves comparteixen propostes d'activitats d'oci i temps lliure a la seva ciutat.

Aquest projecte és fruit d'una acció d'aprenentatge i servei que va desenvolupar el grup de mediació de l'IES San Vicente Ferrer amb la coordinació de les professionals del Projecte Moods a València. Es tracta d'una acció educativa que pretenia que l'alumnat, utilitzant els seus coneixements, capacitats i habilitats, descobrís les necessitats del seu entorn i realitzés un servei a la comunitat enfocat en l'oci i la gestió del temps lliure dels joves fora de les pantalles.

Amb aquest objectiu en ment, les i els participants del projecte van realitzar diverses sessions per a desenvolupar-lo, des de la identificació de les possibles problemàtiques de les persones joves del seu entorn, el treball de camp per a comprovar-les i parlar amb les i els protagonistes, la ideació del projecte i la seva implantació i manteniment.

Promoció de valors i treball en equip

Amb aquest projecte d'aprenentatge i servei s'han treballat habilitats transversals com la comunicació, el treball en equip, la companyonia o la solidaritat. Uns valors que les i els joves participants han pogut incorporar mentre treballaven i desenvolupaven el projecte i que podran aplicar al seu dia a dia.

Uns valors que es veuen reflectits en el gest de cedir el premi als projectes de Fundació Adsis, un acte que agraïm a totes i tots els participants i a l'IES San Vicente Ferrer. Gràcies!

El Projecte “Moments” presentat pels seus protagonistes: