Fem 50 anys!

26/09/2016
Aquest 2016 és per a totes les persones que formem part de Fundació Adsis un any molt especial: es compleixen 20 anys des de la seva constitució a l'abril de 1996, 20 anys d'existència. Però el realment important per a nosaltres és que la nostra raó de ser té el seu origen en l'acció social que Adsis ha vingut desenvolupant des de fa ja 50 anys. I això és el que volem celebrar en un acte públic que tindrà lloc el proper 17 de novembre a Madrid.

Fem una mica d'història. L'Acció Social Adsis comença amb la implicació i presència, fa 50 anys, de joves en barris de diferents ciutats. És l'any 1966 quan aquest moviment de joves Adsis comença la seva expansió geogràfica, va adquirint identitat pròpia i sorgeixen els primers grups en diverses ciutats, així com la seva organització en associacions. I és en els anys 70 i 80 quan es posen en marxa diversos projectes, vinculats a les associacions Adsis, com a resposta a les necessitats de les persones en risc d'exclusió, les persones més vulnerables.

Avui Fundació Adsis està present en nou comunitats autònomes, en la qual participen més de 200 persones contractades, al voltant de 700 voluntaris i voluntàries, i en la què, sobretot, confien més de 20.000 persones anualment. Al llarg de la nostra existència com a fundació hem atès més de 300.000 persones en els diversos programes d'acció social desenvolupats, que arriben a joves sense oportunitats que busquen feina, a joves en recerca de valors, a persones privades i exprivades de llibertat, a persones immigrants, a dones, a persones que lluiten contra les addiccions... I a més de 500.000 persones en diversos països de Llatinoamèrica.

La centralitat de la persona, l'acompanyament i el treball amb joves són els senyals d'identitat que han estat sempre presents al llarg d'aquests 50 anys.

És per tot això que el proper 17 de novembre celebrarem a Madrid un acte públic en què les persones, les seves històries de vida, el seu compromís amb un futur millor, siguin els veritables protagonistes. Volem agrair que ells i elles ens han anat fent millors i volem agrair també el compromís de les administracions públiques, les entitats privades, altres entitats socials amb les que col·laborem i totes les persones que formen part de la història d'Adsis.

Us anirem proporcionant més detalls d'aquest acte!

Moltes gràcies,

Juan Carlos Melgar